Mailserver aanpassen in Outlook
Na de migratie werken je instellingen van Outlook waarschijnlijk niet meer. In dit artikel leg ik je uit hoe je de serverinstellingen aanpast.
Gebruik het adres ams103.yourwebhoster.com in plaats van de voorbeelden.
Stap 1: Open de serverinstellingen in Outlook
Hiervoor ga je naar "Bestand", vervolgens selecteer je het juiste mailaccount en daarna klik je op "Accountinstellingen -> Serverinstellingen".

Stap 2: Voer de juiste gegevens in.
Voer de nieuwe inkomende mailserver in (ams103.yourwebhoster.com

Voer ook de nieuwe uitgaande mailserver in. Klik hiervoor op 'Uitgaande e-mail'. De uitgaande mailserver is dezelfde als de inkomende mailserver (ams103.yourwebhoster.com). Gebruik nu poort 465, en ook weer SSL/TLS als versleutelingsmethode.
Help! Het werkt niet. Wat nu?
Geen paniek, onze support helpt je graag met het oplossen van je probleem. Voordat je dat doet, kun je eerst wel een aantal dingen proberen om vast te stellen wat het probleem is.
Kijk eerst of je nog wel de webmail kunt bereiken, op webmail.domeinnaam.nl, of anders door naar ams103.yourwebhoster.com:2096 te gaan. Als je die niet kunt bereiken is het een IP blokkade. Neem hiervoor contact op met ons.
Vragen of hulp nodig?
Voor verdere vragen of hulp bij de aanpassing zijn wij te bereiken op:
- Telefoon: 030-6386160
- E-mail: info@vinetix.nl